Centrala telefoniczna
CENTRALA TELEFONICZNA
Celem instalowania centrali telefonicznej jest zaoszczędzenie czasu osób dzwoniących oraz poprawa komunikacji. Centrale telefoniczne umożliwiają przekazywanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych bez dodatkowych kosztów, podczas których nie jest blokowana linia miejska.
Za pomocą centrali telefonicznej możemy wprowadzić ograniczenia w korzystaniu z numerów wewnętrznych, np. zablokować możliwość dzwonienia poza obiekt lub na numery 0-700. Nowoczesne centrale telefoniczne umożliwiają też nagrywanie rozmów telefonicznych. Nie można również zapomnieć o dynamicznie rozwijającej się technologi VOIP (z ang. Voice over Internet Protocol). Technologia ta umożliwia przesyłanie głosu przez łącza internetowe, co znacznie wpływa na obniżenie kosztów połączeń. Centrale telefoniczne znajdują zastosowanie w: biurach, hotelach, zakładach pracy itp. W dobie telefonii komórkowej centrale telefoniczne w dalszym ciągu są niezastąpionym elementem instalacji w obiektach użyteczności publicznej. Ich zaletą jest m.in. to, że nie wymagają ładowania, nie tracą zasięgu, za to umożliwiają np. odsłuch i rejestrowanie rozmów, przekazywanie połączeń, obsługę terminali płatniczych, central alarmowych itp.